CONTACTE MEDIACIÓ

INFORMACIÓ MEDIACIÓ

QUÈ ES LA MEDIACIÓ?

És una estrategia de resolució de conflictes de manera no violenta, mijançant el diàleg.

Com funciona?

En primer lloc s’ha de notificar el cas a algun membre de l’equip de mediació. Això pot ser de moltes maneres, per observació d’un professor, d’un company, o de les mateixes persones implicades. Es pot sol·licitar una mediació directament a qualsevol professor,que ho comunicarà a l’equip de mediació. També es pot sol.licitar mijançant la bústia virtual.

Els alumnes  mediadors, han estat formats i intervenen per parelles.

La participació de les parts en conflicte és voluntària, així que abans de fer la mediació es parla amb cada una de les parts implicades per separat.

El que es parla a la mediació és confidencial

Els protagonistes del conflicte prenen les seves pròpies decisions i  troben una solució òptima per les dues parts.

Quins avantatges té acudir a la mediació?

Amb la mediació educam i aprenem en el conflicte, tots junts aprenem a ser ciutadans més responsables, conseqüents, compromesos i participatius. Aprenem a actuar des de la racionalitat, i no des de la impulsivitat.

Actuam preventivament reduint l’ús de mètodes disciplinaris, donant una sortida constructiva al conflicte

Potenciam valors com el respecte, la tolerància, la solidaritat i la pau

Milloram el clima de l’aula i del centre, més pacífic i productiu.

Què son els CIBERMENTORS?

Son alumnes mediadors, per això ens agrada anomenar-los CIBERMEDIADORS, formats també en gestió de conflictes relacionats amb xarxes socials. Son alumnes ajudants i referents positius. Imparteixen tallers de ciber-seguretat , de ciber-assetjament i de pensament crític i notícies falses als alumnes de primer i segon d’ESO.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *