PREMI DESAFIAMENT CANSAT

Alumnes de l’IES Can Peu Blanc guanyen el premi al projecte amb major valor científic al Desafiament CanSat de les Illes Balears.
L’equip “O2 Can Jony” format pels alumnes de primer de batxillerat Pere Brazales, Lucas CordeiroMohamed El Hamouchi i Joan Pol han guanyat el premi a projecte amb major valor científic de les Illes Balears del desafiament CanSat.
Un segon equip “Macapaca Squad” no va aconseguir cap guardó, però va arribar a la final regional. Col·locant-se entre els 12 millors equips de les Balears. El seu professor Iván Moret va fer una menció especial a un dels seus integrants, Miquel Moll que va de fer una defensa extraordinària del projecte del seu equip davant un tribunal de l’ESA (Agència Espacial Europea).

El desafiament CanSat és una iniciativa de l’Agència Espacial Europea que desafia estudiants de tot Europa a construir i llançar un satèl·lit mini de la mida d’una llauna de refresc. Un CanSat és una simulació d’un satèl·lit real, integrat dins del volum i la forma d’una llauna de refresc. El desafiament per als estudiants és adaptar tots els subsistemes principals que es troben en un satèl·lit, com l’energia, els sensors i un sistema de comunicació, dins aquest espai tan reduït. Així com un sistema integral de recuperació. El CanSat ha de recuperar-se sa i estalvi.

Quan el CanSat està llest, s’introdueix a un coet, que es llança fins a una altitud d’aproximadament un quilòmetre. Aleshores comença la seva missió. Durant la caiguda es realitza un experiment científic i/o una demostració tecnològica a més d’aconseguir un aterratge segur i analitzar les dades recopilades.

El director de l’IES Can Peu Blanc va expressar el seu orgull pels èxits de l’equip, destacant el paper fonamental que l’educació STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) juga en la formació dels futurs líders científics i tecnològics.

Aquest triomf no només reflecteix el talent i la dedicació dels estudiants, sinó també el compromís continu de l’IES Can Peu Blanc en fomentar l’aprenentatge innovador i l’excel·lència acadèmica.

2021-cansat-spain-1157x1440.png

20240430_120319.jpg
20240430_120324.jpg
20240502_163233.jpg