El passat dilluns 24 d’abril els nostres alumnes varen participar en el repte CanSat.

Aquest repte el promou l’ESERO (European Space Education Resource Office) i la ESA (European Space Agency) i consisteix a dissenyar i construir un mini satèl·lit de la mida d’una llauna. El mini satèl·lit ha de constar de tots els components que té un satèl·lit real: alimentació, sensors, electrònica, programació, comunicació amb l’equip de terra, sistema de retenció, control de vol, etc.El desenvolupament dels satèl·lits es va fer a l’assignatura de Programació i Tractament de Dades de primer de batxillerat.Durant la jornada de llançament, els satèl·lits són llançats amb un coet a una alçada entre 500 i 1000 metres i durant el vol han de realitzar dues missions: la primària, donada per l’organització, que consisteix a mesurar la pressió i temperatura de l’aire i la secundària, que és triada pels mateixos alumnes.Hi havia 2 equips:
L’equip STICK va triar com a missió secundària fer un aterratge controlat. El satèl·lit duia integrat entre moltes altres coses un GPS i un paracaigudes rogallo controlat per dos motors pas a pas i havia d’aterrar tot sol a unes coordenades preestablertes.L’equip 3JAG va triar fer una atmosfera controlada. Dins el satèl·lit anava un astronauta a una càpsula hermètica al qual se li havia de subministrar oxigen per mitjà d’una reacció química controlada per un sistema automàtic. L’astronauta triat va ser un llevat de massa mare i la reacció es va aconseguir amb peròxid d’hidrogen i iodur de potassi. Un sensor de CO2 indicava al sistema quan activar la reacció química i quan aturar-la.
Un pic fets els llançaments a l’aeròdrom de Son Albertí a Llucmajor ens vàrem traslladar a la universitat on els dos equips varen defensar i explicar els seus projectes a un tribunal. L’equip 3JAG de l’IES Can Peu Blanc va obtenir el premi a Millor èxit tècnic a la fase regional de les Illes Balears.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *